Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

TERUSKAN PEMBELAJARAN ANAK2 MELALUI ITTV E-LEARNING DI RUMAH


Sejak PKP dilaksanakan  bermula 18 Mac lalu,  sejak itu sekolah2 seluruh negara ditutup. Malah sejak itu juga para pelajar tidak dapat meneruskan pelajaran masing-masing walau pun ada guru2 yang menghantar kerja sekolah secara dalam talian untuk diselesaikan.

Pun begitu, untuk memastikan anak2 tidak ketinggalan belajar dari rumah apa kata syorkan mereka melayari platform ITTV E-learning. Umpama sebuah sekolah dalam talian,ITTV mampu menyelesaikan segala permasalah pembelajaran apatah lagi ada ruang Tutor Forum dimana anak2 boleh bertanya apa sahaja kemusykilan. Selain itu ada lebih 3,000 video tutorial serta lebih 30,000 soalan dalam segmen E Assessment mahupun platform Glossary & Formula untuk dirujuk. 

Jangan khuatir kerana tugasan anak2 tetap diperhatikan di mana meter perkembangan mereka boleh dilihat apabila anda klik pada ruang E-Report Card. 

Menarik kan?

Bolehlah anak-anak anda terus belajar dan tidak ketinggalan dalam pembelajaran apabila sekolah dibuka kembali nanti. Untuk maklumat lanjut mengenai pakej2 yang ditawarkan tonton video  di bawah ini atau layari http://www.ittv.com.my. Jadi ibu bapa apa tunggu lagi jom kita layan bersama anak-anak.


Kak Fas: Akan syorkan kepada anak cucu supaya mereka sentiasa belajar dan tidak ketinggalan dalam pelajaran.

#elearning #ITTV #sekolahdigitalmalaysia @ittveducation

14 ulasan:

  1. Thanks share, Sis nak share kat anak sedara dan juga adik, mereka ada anak kecil yang bersekolah...

    BalasPadam
  2. inisiatif yang sangat bagus. pkp ni membuat semua orang lebih kreatif. good sharing. definitely will share with others

    BalasPadam
  3. Buat mereka yang tercari-cari platform pembelajaran maya. Anak saya dah cukup penuh dah jadual sekolah dan jadual tuition sampai malam.

    BalasPadam
  4. Bagus ada platform untuk anak-anak macam ini. Tidaklah mereka boring menghabiskan masa yang ada dirumah.

    BalasPadam
  5. Thanks for sharing. Bagus buat mereka yang tercari pembelajaran maya. Salam Ramadan dan stay safe.

    BalasPadam
  6. tq for sharing. bagus ni kan .belajar online.
    tapi tu la. anak2 aida full dgn homework sekolah.
    latihan demi latihan ada utk buat.
    utk mantapkan kemahiran dan ilmu, boleh ekk dig bawah platform ni :)

    BalasPadam
  7. Bagus ada pembelajaran macam ni masa PKP. Anak kita pun dok rumah belajar online jugak, cikgu dia setiap hari bagi banyak homework kat diaorg..hehehe

    BalasPadam
  8. Thanks for sharing kak. memang nagus inisiatif pembelajaran macam ni. budak2 pun tak perlu ambik risiko nak keluar masa pkp ni.

    BalasPadam
  9. Wahh..menarik ni. Nanti boleh sama2 belajar dengan anak2. Aktiviti bersama kan 😊

    BalasPadam
  10. Nampak menatik ITTV E-Learning ye kak. Menarik minat anak anak untuk terus belajar walaupun hnaya belajar di rumah sahaja. Sekurang kurangnya mereka tidak lupa ilmu yang diajar oleh cikgu semasa di sekolah.

    BalasPadam
  11. Di masa pandemi semua diliburkan termasuk anak sekolah. Tapi syukurlah walau dirumah anak anak bisa tetapi belajarmonline di dampingi oleh orang tua. Walau dirumah tetap bisa beraktivitas dan terhindar dari bahaya copid 19

    BalasPadam
  12. Menaeik ni. Nanti sy nak suruh anak2 sy tengok ni. Harap2 dia boleh timba ilmu di sini

    BalasPadam
  13. owh, baru tahu pasal ITTV ni. Boleh la suruh anak buah buka nanti. Ni dia duk buka google classroom je. Selebihnya buat latihan yg cikgu bagi

    BalasPadam
  14. Wow bagus nya boleh la anak2 belajar ni dari tgk rancangan tv xde faedah kan..

    BalasPadam