Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

'MENTOR MILENIA 2017' MULA BERSIARAN 5 FEBRUARI, KEKAL FORMAT LAMA


Tahun lalu, semua sudah pun tahu Hazama bersama protegenya, Fareez berjaya dinobatkan sebagai juara Mentor Milenia 2016... jadi apakah tahun ini juga Hazama akan mengekalkan kejuaraannya untuk protegenya dalam  Mentor Milenia 2017.

Ya sekali lagi, tanggungjawab sama telah diserahkan kepada Hazama untuk mengasah bakat baru di bawah payungnya agar mampu merebut buat kedua kalinya wang tunai RM100,000.

Sebenarnya tahun lalu, walau pun Kak Fas tidak berkesempatan untuk hadir pada siaran  langsung program Mentor Milenia kecuali sekali, namun tidak bermakna Kak Fas tidak mengikuti siaran langsungnya di kaca tv di rumah.

Maklumlah apabila menonton di rumah sudah tentu lebih selesa malah konsentrasi pun tidak terganggu seperti mana berada di studio rakaman. Tahu sahaja lah apabila berada di dalam puluhan peminat-peminat yang menjerit bagai, konsentrasi pun terganggu. Apatah lagi tangan pula asyik bermain telefon untuk 'update' story.

Tetapi apabila menonton di rumah, boleh baring, minum kopi dan apa sahaja lah yang nak dilakukan tetapi mata tetap pada kaca tv... 

Pun begitu memanglah apabila berada di set rakaman siaran langsung,... mood dan keadaan sekeliling rasa lain... lebih ada 'feel' kata orang putih... huhu...

Okey 'jokes aside' ya... apa yang Kak Fas nak storykan di sini sudah tentu perihal Mentor Milenia 2017 yang sudah pun mengakhiri misi pencarian bakal protege pada awal bulan Januari lepas.dan akan mula bersiaran pada 5 Februari ini- setiap hari Ahad, selama dua jam bermula dari pukul 9.00 malam hingga 11.00 malam

Dan baru-baru ini, melalui sidang akhbar,yang turut menampilkan tiga  mentor sama- Hazama, Black, Akim dan Tomok yang tersenarai buat kali pertama. 

Mentor Milenia 2017 bakal menyusul di kaca televisyen pada 5 Februari 2017, setiap hari Ahad selama dua jam bermula dari pukul 9.00 malam hingga 11.00 malam bersama hos lama juga,  Issey Fazlisham dan Marsha Milan Londoh. 

 Siapakah yang bakal membawa pulang hadiah wang tunai RM100,000?

Tertumpu kepada golongan muda dalam lingkungan umur antara 17 hingga 21 tahun, Mentor Milenia bertujuan mencari dan mengasah bakat-bakat baharu untuk menjadi penghibur yang berjaya dan berkemampuan melakar nama mereka di dunia seni.

Menurut Puan Zurina Othman, Pengurus Besar, Kumpulan Pengurusan Jenama Dan Rancangan, TV3 & TV9:

“Kembali dengan musim kedua, Mentor Milenia mempertaruhkan barisan mentor yang muda tetapi berbakat besar dan komited. Keempat-empat penyanyi ini mempunyai pengalaman luas dan pencapaian besar dalam industri nyanyian. 

"Tahun ini, Tomok telah dipilih untuk menyertai barisan mentor musim baharu untuk membimbing dan berkongsi pengalaman beliau yang pernah menjuarai tiga buah program berbeza iaitu One In A Million, Versus dan Pop Krew. Dengan pengalaman yang ada, kami yakin bahawa beliau akan menjadi seorang mentor yang berkaliber dan mampu memberi persaingan hebat kepada mentor-mentor lain.”

Kali ini, setiap mentor telah menetapkan standard yang tinggi dalam pemilihan protégé mereka, namun bukan semua mempunyai kriteria yang dicari.

Peminat setia pasti tidak sabar untuk menyaksikan siapakah protégé-protégé yang menjadi pilihan Tomok, Akim, Black dan Hazama yang bakal berentap di gelanggang Mentor Milenia kali ini. 






Lebih mengujakan, Mentor Milenia 2017 dibawakan khas oleh Neffos, Telefon Pintar Generasi Milenia selaku penaja utama manakala tonton sebagai Geng Digital, Harian Metro dan ZIP sebagai Geng Media dan Hot FM sebagai Geng Radio. 

Menariknya kali ini, TV3 akan bekerjasama dengan Smule, yang merupakan aplikasi karaoke popular untuk menjayakan Mentor Milenia 2017. Jangan lepaskan peluang untuk menyanyi bersama mentor pilihan anda bermula pada bulan Mac ini menerusi aplikasi Smule ini.

Menurut kata Encik Kelvin Lim, Pengurus Kanan, Pemasaran TP-Link Distribution Malaysia Sdn Bhd:

“Sebagai salah satu program realiti terbesar di Malaysia, Mentor Milenia merupakan sebuah platform yang sesuai untuk mendekati para pengguna kami. Dalam kita menyaksikan bakat-bakat muda ini menyerlah menjadi bintang-bintang baharu, ianya seiring dengan motto Neffos iaitu untuk sentiasa bersama pengguna – di mana Neffos akan berada di setiap langkah perjalanan, memberikan mereka segala keperluan teknologi terkini yang pasti mengubah cara mereka berhubung dengan dunia luar. Sebagaimana Mentor Milenia yang pasti akan mengubah kehidupan 12 individu ini. Kami amat teruja kerana dapat menjadi sebahagian daripada program ini dan berharap untuk bekerjasama lagi bersama Mentor Milenia pada masa yang akan datang.”

Lebih seribu orang peserta telah menghadiri sesi uji bakat yang telah berlangsung selama lima minggu di Horizon Hotel, Kota Kinabalu, Sabah (10 Disember 2016) dan Theatrette Sri Pentas, Bandar Utama (17 & 18 Disember 2016 – Tomok; 24 & 25 Disember 2016 – Black; 31 Disember 2016 & 1 Januari 2017- Akim; 7 & 8 Januari 2017 - Hazama)  Menerusi ujibakat ini, pihak penerbitan telah merakam pelbagai aksi lucu dan ragam para peserta untuk diimbas kembali dalam episod pertama Mentor Milenia 2017. 

Tiga bakal protégé kepada Tomok, Akim, Black dan Hazama akan membuat persembahan solo mereka di konsert pengenalan pada 12 Februari (Akim & Hazama) dan 19 Februari (Black & Tomok) untuk merebut gelaran protégé. Hanya dua orang protégé akan dipilih oleh mentor masing-masing untuk mara ke peringkat seterusnya di pentas Mentor Milenia 2017.

Selepas itu, lapan protégé akan dipilih untuk bertanding dalam 9 konsert mingguan bermula 26 Februari yang disiarkan secara langsung dari Studio Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral bagi melayakkan diri ke pentas akhir. Berbeza dengan musim yang lepas, Mentor Milenia 2017 menampilkan Datuk Hattan sebagai juri tetap dan seorang juri professional jemputan setiap minggu. Manakala Azmeer pula dipilih sebagai penasihat dan Sazlan Mat Adnan atau lebih dikenali sebagai Sazlan, selaku koreografer Mentor Milenia 2017.  

Mentor Milenia 2017 juga turut menampilkan Faizal Uzir atau lebih dikenali sebagai Lok-U sebagai pengarah muzik.Jurnal Mentor Milenia juga akan bersiaran pada 12 Februari 2017, setiap Ahad selama 30 minit bermula dari 6.00 petang.

Keputusan persembahan para protégé terletak kepada jumlah markah daripada juri profesional dan juri tetap sebanyak 50%, menerusi laman web rasmi Mentor Milenia sebanyak 30% dan 20% lagi daripada juri awam di studio. Protege yang gagal meraih jumlah markah tinggi akan disingkir. Pada peringkat akhir nanti, Juara Mentor Milenia bakal membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM 100,000. 

Berikut ialah senarai mentor dan para peserta: 

Mentor Kriteria Protégé Nama Bakal Protege


Tomok

Boleh menyanyi dalam pelbagai genre dan versatil Ingin mencuba sesuatu baharu:

  1. Mohamad Rozaimi Rosli (20 tahun, Kuala Kedah, Kedah)
  2. Nur Qhalysa Syazreena Zainuddin (17 tahun, Kinarut Papar, Sabah)
  3. Adam Malek Shamsuddin (21 tahun, Petaling Jaya, Selangor)

Black

Bakat pertama, rupa nombor dua Serba boleh
Boleh menyanyi lagu asli

  1. Mohamad Afif Ikmayahya (20 tahun, Pasir Mas, Kelantan)
  2. Ahmad Nuzul Faiszal Mohamad (17 tahun, Kota Bharu, Kelantan)
  3. Nur Syaheera Abd Aziz (19 tahun, Shah Alam, Selangor)

Akim
Berani dan fokus
Stail dan gaya tersendiri

Mempunyai misi untuk melangkah lebih jauh

  1. Noor Jannah Abu Hanipah (18 tahun, Petaling Jaya, Selangor)
  2. Angelica Pauj (17 tahun, Tambunan, Sabah)
  3. Mohd Farhan Mohd Mustapha 20 tahun, Kuantan, Pahang)

Hazama
Suara unik, 
Boleh berlakon, menyanyi dan main alatan muzik
Mempunyai tahap mental yang kuat


  1. Muhammad Saiful Naim Muhd Noor (20 tahun, Lunas, Kedah)
  2. Iffah Syahira Ariffen Kamal Ariffen 21 tahun, Petaling Jaya, Selangor)
  3. Nor Balqis Ahmad Tajudin (18 tahun. Kemaman, Terengganu)

Krew penerbitan Mentor Milenia diketuai oleh Muhamad Sufian Isa sebagai Pengurus Hiburan Primeworks Studios merangkap penerbit eksekutif Mentor Milenia 2017 dan Khirul Fikry Mustafa sebagai penerbit. 

 Jurnal Mentor Milenia juga akan bersiaran pada 12 Februari 2017, setiap Ahad selama 30 minit bermula dari 6.00 petang.

Untuk maklumat lanjut, anda boleh layari laman web www.tv3.com.my/mentormilenia dan ikuti juga laman sosial Facebook, Twitter, Youtube dan Instagram TV3 iaitu @TV3Malaysia dan gunakan hashtag #MentorMilenia untuk menghangatkan lagi perbualan tentang program ini di laman media sosial. Para penonton juga boleh menyaksikan program ini melalui strim secara langsung definisi tinggi di www.tonton.com.my.

Siapakah yang bakal membawa pulang hadiah wang tunai RM100,000?