Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

KARYAWAN PRIHATIN: JELAJAH AMAL BANTU ISKANDAR SPRING


Oleh
SITI DIMIATI


TATKALA melihat visual mengenai gitaris kumpulan Spring, Iskandar atau nama sebenarnya Tengku Raden Iskandar, 54,  diuji dengan masalah kesihatan, terasa sebak melihat keadaannya yang kini sukar bertutur dan terlantar lumpuh.


Perkongsian kisah Iskandar ini membuatkan, rakan baiknya Ameng vokalis kumpulan Spring dan sahabat Umarul daripada Kumpulan Iklim terpanggil untuk membantu. 


Demi mengenang jasa dan pengorbanan Iskandar selama 30 tahun bersama, sudah pastinya banyak kenangan suka duka  dalam mengangkat nama kumpulan Spring satu masa dulu.. 


Ameng penyanyi utama kumpulan Spring amat bersimpati dengan keadaan rakannya Iskandar, apatah lagi baru kehilangan ibu mertuanya sehari sebelum majlis sidang media diadakan  di PappaRich, Sogo Kuala Lumpur, baru-baru ini.



Pada sidang media tesebut Ameng memberitahu, beliau dan rakannya,  Umarul bersetuju bergabung bersama Persatuan Karyawan Malaysia (KARYAWAN) untuk mengadakan 'Jelajah amal Solidariti Iskandar Spring' dalam usaha mengumpul dana bagi meringankan beban kewangan yang ditanggung oleh Iskandar. 



"Kami merancang untuk mengadakan persembahan 'busking' bagi mengutip dana, lebih menarik lagi, Persatuan Karyawan berbesar hati turut sama menyumbang tenaga untuk membantu dalam usaha menganjurkan misi jelajah Solidatlriti dengan siri pertama  bermula dari Jalan Tunku Abd Rahman, bersempena dengan Program Mingguan Santai Seni TAR (berhadapan KAMDAR) pada  29 Januari 2023. 


SUMBANGAN awal diterima dari QEW Communications Sdn Bhd dan Meta Music Xtreme (gambar bawah) yang diterima oleh Ameng dari Pengarah Urusan MMX, Syahrul Nizar Yahya.


Siri pertama berkeaan  menampilkan beberapa artis ternama seperti Syafiq Farhain, Alim Kris, Maman Teachers Pet, Bob Sentuhan, termasuklah  Ameng Spring dan Umarul Iklim serta ramai lagi. 


"Seterusnya kami menyusun strategi ke Pulau Pinang, Terengganu, Ipoh, Kota Bharu dan banyak lagi lokasi pada  tarikh yang akan ditentukan kelak," ujar Datuk Freddie Fernandez, Presiden Karyawan yang turut sama membantu dan menyokong usaha tersebut. 



Menurut Freddie, kutipan sumbangan adalah melalui jualan amal beberapa produk seperti cekera padat agama, tabung bergerak, kod imbasan QR dan secara dalam talian.


Mensasarkan kutipan mampu mencecah RM40,000 Freddie berharap dengan dana tersebut ia mampu meringankan beban Iskandar waima keperluan membiayai perubatan Iskandar agak besar disebabkan keadaan lumpuh dan penyakit kronik seperti kencing manis, kesukaran bertutur dan komplikasi buah pinggang yang dialaminya.



#JelajahAmalSolidaritiIskandarSpring #SantaiSeni@TAR #Karyawan #AmengSpring


Tiada ulasan:

Catat Ulasan