Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

PROTON LANCAR PAKEJ AKSESORI R3 UNTUK PROTON X50, TEMPAHAN TERHAD 200 UNIT SAHAJA!


SEMPENA
ulangtahun ke-20 R3 (Motorsport Division-Race, Rally, Research), pengeluar kereta
 nasional PROTON mengumumkan pelancaran pakej aksesori R3 untuk Proton X50 di Malaysia Autoshow 2023 hari ini yang kini sedang berlangsung di MAEPS sehingga 7 Mei depan.


Pakej ini menandakan dua dekad penglibatan Proton dalam sukan permotoran. 


Pelanggan yang berminat boleh membuat tempahan semasa pameran dengan harga RM599 (RM500 untuk Proton X50 dan RM99 untuk pakej aksesori) di mana penghantaran dijangka bermula pada Oktober depan. 


Konsep Pakej Aksesori Edisi Hari Ulangtahun ke-20 R3 ini dipersembahkan pada model eksklusif Flagship Proton X50 1.5 TGDi dalam skema warna hitam khas.


Selain itu, pakej tersebut terdiri daripada Aerokit R3 yang direka khas (depan, tepi, belakang dan spoiler atas), Rim Aloi Ringan R3 Flow Formed 18", Logo Grill Depan R3, Jalur Bonet R3, Plate Nama Luar dan Dalaman Edisi Ulangtahun ke-20 R3, Penyokong Plat Nombor Pendaftaran Kenderaan R3 dan Tikar Karpet 3D R3



“Pengumuman Pakej Aksesori Edisi Hari Ulangtahun ke-20 R3 untuk Proton X50 adalah pengingat tepat pada masanya kepada peminat tentang warisan prestasi dan permotoran PROTON. 


"Syarikat juga sedang merayakan 40 tahun penubuhannya pada tahun 2023 dan pencapaian kami dalam dunia perlumbaan dan balapan litar adalah sebahagian penting dalam sejarah kami," ujar Roslan Abdullah, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif PROTON pada majlis pelancaran yang disempurnakan bersama oleh Menteri Pelaburan, Perdagangan dan Industri Malaysia, Senator Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz.



Menurut Roslan, PROTON sedang bersedia untuk memasuki segmen Kenderaan Tenaga Baru (NEV) dengan pelancaran Proton X90 yang akan datang dan menawarkan kepada pelanggan produk baru yang menggabungkan teknologi terkini. 


"Pada masa yang sama, kami menghargai peminat dan penggemar yang telah kekal setia selama bertahun-tahun, jadi produk seperti kereta pameran R3 direka khas untuk menarik minat penggemar yang ingin memberi kesan unik pada Proton mereka,” tambah Roslan Abdullah.


Proton X90 akan  dilancarkan pada 7 Mei 2023 ini di MITEC Kuala Lumpur yang dijangka akan disempurnakan  oleh Perdana Menteri Malaysia, Dato Seri Anwar Ibrahim.



#PROTON #R3 #ProtonX50 #ProtonX90 #Automobil #MalaysiaAutoShow2023 #fyp




Tiada ulasan: