Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

APABILA CHE TA JADI PERISIK... APA YANG TERJADI?

BARISAN pelakon bersama Pengarah, Angie Choo (empat dari kiri)  dan Pengurus Saluran Astro Ceria, Cecila Wong (tengah)  pada sidang media 'Family Spy' yang berlangsung baru-baru ini.

Oleh: CT Dimiati

Sesuai musim cuti persekolahan tidak lama lagi, drama bersiri keluarga komedi 'Family Spy' bakal ditayangkan di Astro Ceria setiap hari Rabu, jam 9 malam mulai 11 Mac depan.

Menampilkan buat pertama kalinya Rozita Che’Wan sebagai bekas ejen perisik dalam karya yang diarahkan oleh Angie Choo sekali gus berlakon bersama artis versatil, Alif Satar, drama ini turut ditayangkan melalui saluran Ceria HD (631) selama 30 minit sebanyak 8 episod.

Gandingan mantap Che Ta dan Alif Satar turut diperkuatkan oleh bintang Gegar Vaganza 2019, Sham Visa serta Datin Maria Farida, Airiezara Jasmin, Nynaa Harizal, Danial Zaini dan Charis Ow.

Siri yang memaparkan kisah seorang bekas perisik hebat antarabangsa, bernama Roz (lakonan Rozita Che Wan),yang terpaksa melepaskan kerjayanya demi melindungi keluarga tercinta.

Beberapa babak akan memperlihatkan Rozita Che Wan membuka langkah  bersilat didapur dengan berkain batik, berperang dengan periuk belanga dan membelasah musuh demi menyelamatkan cucunya Rin yang diculik.

Nyata, tubuhnya yang tinggi lampai dan susuknya yang kemas dan bergaya sering memegang watak-watak cantik dan ibu vouge bukan halangan untuk Che Ta’ menggalas peranan sedemikian. Berilah apa saja watak kepadanya,  pasti ia dilunaskan sebaik mungkin. 

Biarpun tubuhnya agak sakit-sakit ketika menjalani penggambaran aksi sedangkan beliau sendiri tidak pernah melakukan aksi sedemikian, terasa juga kekok. 

"Memang sakit badan malah tangan saya tidak boleh angkat," cerita pelakon yang lebih dikenali sebagai Che Ta ketika ditemui pada majlis pelancaran drama bersiri 'Family Spy' baru-baru ini.

Turut hadir pengarahnya, Angie Choo dan Pengurus Saluran Astro Ceria, Cecilia Wong.

Menurut Che Ta selanjutnya, banyak adegan aksi yang dilakukannya sendiri tanpa menggunakan 'stunt man'. 

Sangat berbeza sekali dengan lakonannya sebelum ini, menyerlahkan dirinya sebagai pelakon beridentiti dan berkebolehan.

Gelagatnya dalam drama bersiri ini mengingatkan penulis pada filem 'Nora Zain', sebuah filem klasik Melayu dalam tahun 1965 lakonan seniwati, Saadiah.

Umpama mencabar kemampuan lakonan masing-masing, yang sebelum ini tidak pernah memegang watak serius, kemampuan Che’Ta dan Alif Satar cukup meyakinkan.

Mengikut jalan cerita, sebenarnya ahli keluarga tidak langsung mengetahui latar belakang pekerjaan Mak Roz (Che Ta)  sebagai seorang perisik, dan berhasrat untuk mengekalkan rahsianya terutama daripada anaknya Daniel, (lakonan Alif Satar), yang juga merupakan seorang anggota polis.
Foto IG @alifsatar
Sarat dengan aksi mendebarkan, apakah Roz berusaha menyelamatkan cucunya dari musuh yang dikenalinya dari zaman silam. 

Dengan kebolehan yang dimilikinya berjayakah Roz menyelamatkan cucunya dari bahaya? 

Nak tahu lanjutan kisah keluarga Mak Roz, jangan lupa saksikannya pada 11 Mac di saluran Astro Ceria (611) dan Ceria HD (631) nanti ya.

Korang juga boleh menontonnya melalui aplikasi Astro Go dan On Demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Foto Kredit IG @alifsatar

#FamilySpy #AlifSatar #RozitaCheWan #AstroCeria #CeriaHD 

Tiada ulasan: