Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

NETIZEN BERSUARA, YOUTUBER PERSOAL RICHWORKS CLAIM LAHIR JUTAWAN

WARGA netizen mula bersuara bila seorang Youtuber, Jebat Derhaka kelmarin mengeluarkan video yang mempersoalkan RichWorks yang dikatakan melahirkan usahawan jutawan.


Seorang netizen, CClity Cat-Chick dalam ruang komen video Youtube itu menyokong Jebat Derhaka yang mengaitkan syarikat itu dengan skim cepat kaya.


"Skim cepat kaya la apa lagi. Mudah sangat nak kayakan orang, memang struggle nak berbisnes," tulisnya.


Selain itu, seorang netizen pula ada mengaitkan RichWorks sebagai satu kultus.


"RichWorks itu cult. Kultus puak nak cepat kaya," tambahnya lagi.

 

Namun dalam masa sama, ada netizen yang mempertahankan RichWorks, di mana sudah lahirkan ramai jutawan di bawah bimbingan mereka.


"Dia dah lahirkan ramai jutawan tu, betul. Ramai anak didik dia dah berjaya.


"Anak didik dia siap buat kelas ajar orang macam mana buat bisnes dengan betul," jelasnya.


Kelmarin Jebat Derhaka dalam video bertajuk '375 Jebat Derhaka, RichwOrks Sk1m Cepat K4ya? Biar Betul?', menyampah melihat billboard RichWorks itu yang dapat dilihat  di beberapa kawasan di lebuh raya utama ketika balik raya ini. 


"Dia ni lagi? Tak habis-habis signboard dia ni, poyo gila. 


"Korang tahu tak billboard ni, RichWorks di sini lahirnya usahawan-usahawan dan jutawan. Pergh dia punya sembang, aku pelik la," persoalnya. 


Tambah YouTUber itu, mana bukti yang tunjukkan syarikat itu melahirkan usahawan jutawan.


"Aku nak tahu dia buat apa! Aku nak berjaya dalam bisnes, nak ada simpanan RM1 juta, 10 tahun struggle tau," katanya lagi. 


Tambah Jebat, kalau dia lahirkan usahawan jutawan, dia ni siapa pulak. Dia lagi la bapak punya jutawan. 



"Jadi aku nak kenal la kalau boleh, nak tahu dia ni buat apa, produk apa, pengasas dia siapa," jelasnya. 


Malah youtuber itu mengaitkannya, adakah RichWorks ini seperti skim cepat kaya atau pak man telo? 


Jebat Derhaka ketika dihubungi memberitahu, dia bangkit persoalkan billboard RichWorks itu sebab mendakwa menjadi tempat lahirnya usahawan jutawan. 


"Ingat senang ke nak buat bisnes jadi jutawan ni? 


"Kalau senang, mesti dah ramai yang buat bisnes ni jadi jutawan. Aku pun nak pergi belajar kalau betul la," selorohnya. 


Tambahnya lagi, semua orang boleh buat billboard sendiri dan claim sendiri yang mereka ni paling bagus tempat lahirkan jutawan ke bangsawan ke apa. 


"Kalau betul, mana bukti claim yang RichWorks ada," jelasnya sebelum mengakhiri panggilan.


#Richworks #JebatDerhaka #DrAzizanOsman #Jutawan #SkimCepatKaya #Komen

Tiada ulasan: