Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

ASTRO RAKAN APLIKASI iQIYI PERTAMA DI LUAR CHINA


Korang pernah dengar tak mengenai sebuah perkhidmatan hiburan dalam talian utama yang inovatif di China iaitu iQIYI?

Kak Fas yakin bagi mereka yang arif dengan rancangan hiburan Cina, iQIYI tidak asing lagi bagi mereka sebagai sebuah perkhidmatan talian yang mempunyai lebih daripada 100 juta pelanggan berbayar.

Sehubungan itu dengan memilih untuk bekerjasama dengan Astro, pastinya IQIYI akan lebih dikenali ramai.

Ya... Astro Malaysia Holdings Berhad (Astro) adalah rakan aplikasi iQIYI pertama di luar China yang akan membantu menggerakkan pemasaran, pemerolehan pelanggan dan jualan media.

"Pertukaran dan komunikasi kandungan global telah menjadi lebih mudah dengan bantuan teknologi tanpa wayar, teknologi penyimpanan data dan analisis data besar. Kami berharap dapat menyediakan perkhidmatan hiburan yang berkualiti kepada pengguna di luar negara dengan berkongsi hasil penyelidikan dan pembangunan kami, keupayaan penyimpanan data dan kuasa pengkomputeran dengan rakan kongsi kami," ujar Yang Xianghua, Presiden Keahlian dan iQIYI Kumpulan Perniagaan Luar Negara (pix bawah, kanan) pada majlis pelancaran kerjasama iQIYI dan Astro petang semalam.

Menurutnya, dengan keupayaan pemasaran yang kuat, penciptaan kandungan dan kekuatan edaran yang luar biasa, Astro telah menjadi rakan rapat iQIYI. 

"Kami berkongsi kepercayaan yang sama untuk menyediakan pengguna dengan pengalaman hiburan berkualiti tinggi melalui inovasi teknologi dan kreativiti kandungan. Dan kami yakin bahawa perkongsian rapat ini akan terus bersinergi sepenuhnya melalui kreativiti dan keupayaan kedua-dua pihak untuk menyediakan pengguna di Malaysia dengan perkhidmatan yang lebih baik," tambah Yang.

Turut hadir Henry Tan, Ketua Pegawai Eksekutif Astro (kiri) di mana melalui ucapan ringkasnya, beliau percaya kerjasama yang terjalin adalah permulaan pada banyak lagi inisiatif dengan iQIYI.

"Astro teruja untuk menjadi rakan aplikasi iQIYI pertama di luar China. Perkongsian itu adalah tepat pada masanya kerana kita melihat perkhidmatan penstriman yang semakin meningkat dan minat kerana pengguna dapat menikmati pilihan kandungan yang kaya dengan cara yang mudah dan peribadi," tambahnya.

Henry Tan memberitahu, iQIYI berada di barisan hadapan penstriman video, menawarkan kedua-dua kandungan yang menarik dan pengalaman pengguna yang baik. 

"Di samping itu, kami berharap untuk mendapat manfaat daripada iQIYI dalam analisis data dan AI malah Astro akan terus berkhidmat kepada rakyat Malaysia dengan kandungan dan pengalaman menarik, dan kini kami bekalkan perkhidmatan streaming video yang terbaik." sebut Henry Tan yakin.

Perkongsian Astro-iQIYI bermula pada tahun 2017 dengan Hot Blood Dance Crew, di mana pada tarikh yang sama dengan China. Astro juga telah mendapat penghormatan untuk mengadakan uji bakat untuk The Rap of China yang popular di iQIYI. 


Hari ini perkongsian itu akan melihat kerjasama kandungan pertama antara Astro dan iQIYI untuk tiga daripada program asal Astro - Miss Astro Chinese Pageant, Call Me Handsome dan drama web Why So Famous, yang akan dipaparkan di App iQIYI, jelas Henry Tan.

Pendekata, kerjasama ini akan membolehkan bakat dan kandungan Malaysia dimainkan di pentas global dan dinikmati oleh penonton yang lebih luas.


Bagi memudahkan lagi penonton menyaksikan program-program menarik, iQIYI  menggalakkan semua rakyat Malaysia memuat naik App iQIYI pada peranti mudah alih (Android & iOs) dan Apple TV, di mana mereka boleh mengakses pelbagai kandungan secara percuma atau melanggan keahlian VIP Gold atau VIP Diamond pada RM12.90 dan RM23.90 setiap bulan untuk kandungan eksklusif, bebas iklan. 

Malah pelanggan Astro akan menikmati keistimewaan eksklusif seperti keahlian VIP percuma selama 2 bulan dan diskaun menarik.

App iQIYI membentangkan kandungan paling hangat termasuk drama, pertunjukan pelbagai, filem dan anime. 

Para pengguna dapat menikmati pertunjukan terkini termasuk Dinasti Pedang, Tientsin Mystic 2, Setelah Suatu Waktu di Gunung LingJian, Pemuda berdarah Panas, Detektif Chinatown, iPARTMENT 5 dan My Roomate is a Detective  antara lain.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan