Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

REKAAN JERSEY MANCHESTER UNITED HOME KIT 2022/23 KEMBALI BERKOLAR

APABILA berbicara mengenai bolasepak, sudah pastinya nama Manchester United FC tidak perlu dibahaskan atau diperkenalkan lagi.


Satu dunia tahu mengenai kewujudan kelab bola sepak itu atau lebih dikenali sebagai The Red Devils, berpusat di Old Trafford di Trafford, England.


Setiap kali adanya sebarang majlis yang melibatkan Manchester United (MU), sambutan selalunya ‘happening’ dan ini juga yang Kak Fas rasakan ketika menghadiri majlis pelancaran Jersey Manchester United 2022/23 Home Kit yang diadakan di Football Republic Sunway Pyramid Mall baru-baru ini.


Rata-rata tetamu yang hadir kelihatan cukup teruja dan tidak sabar melihat jersey terbaharu oleh Adidas pada majlis pelancarannya, disempurnakan oleh Dato’ Sri Haji Irmohizam Ibrahim selaku Pengarah Urusan Kumpulan WTCKL (Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur).


Turut hadir para personaliti dan artis antaranya Mawi, Dato Fizz Fairuz, Raf Yaakob serta tetamu jemputan lainnya.



Selain menyaksikan pelancaran jersey, majlis turut diserikan dengan tiga acara MoU ditandatangani antara Al-Ikhsan Sports diwakili Zechariah Kent selaku Pegawai Kanan Komumikasi Pemasarannya dengan Red Army Malaysia diwakili Presidennya, Datuk Rosthman Ibrahim.



Dua lagi MoU dimeterai bersama Al Ikhsan Sports dengan Raf Yaakob sebagai Presiden Kelab Peminat MyManUnited Malaysia serta wakil dari Buletin Manchester United.



Korang mesti tak sabar nak tahu apa istimewa dan kelebihan jersey The Red Devils kali ini kan?


Kembali dengan rekaan berkolar polo, yang sinonim dengan Manchester United sejak 2015, kolar putih dilakarkam dengan reka bentuk segi tiga, diilhamkan pada tahun 1994, bertujuan memberi penghormatan kepada beberapa kit dan pemain paling lagenda kelab itu.


Kolar polo dibalikkan atau dilipat ke bawah, ia telah memainkan peranan utama dalam banyak momen terbesar kelab. Dengan sejarah yang begitu kaya, rekaan  memberi penghormatan kepada beberapa kit dan pemain paling legenda kelab itu.



Rekaannya menampilkan perisai di mana logo Manchester United diletakkan. Perisai mempunyai bentuk pentagon dengan ton merah lebih gelap daripada bahagian lain pada baju.


Ia turut menggabungkan warna utama merah yang agak gelap dengan logo Adidas putih serta tiga garisan hitam.



Harganya pula?


Untuk yang asli RM499 manakala jersey replika berharga RM299. Pilihlah mengikut kemampuan jangan sampai ikut pepatah ‘biar papa asalkan bergaya.’


Yang penting baik mahal atau pun murah, Mamchester United tetqp di hati peminat tegarnya dan terima kasih kepada Al-Ikhsan Sports yang melancarkannya di Malaysia!



#ManchesterUnited #Adidas #RedArmyMalaysia #TheRedDevils #RafYaakob #Bola

Tiada ulasan:

Catat Ulasan