Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

ASTRO BUKA SALURAN KHAS PERCUMA 'RAYA HD'

Pelanggan Astro tahun ini mampu meraikan ramadan dan syawal dengan lebih riang dan relaks jika berada di rumAah masing-masing kerana Astro menghargai sokongan kalian dengan membuka saluran percuma sepanjang Ramadan dan Syawal.
Ya... melalui saluran khas yang dinamakan Ramadan HD (122), para pelanggang Astro yang mempunyai perkhidmatan berdefinisi tinggi (HD) berpeluang menyaksikan pelbagai program secara percuma yang sudah pun disiarkan bermula 12 Mei 2018 lalu.
Ia kemudiannya akan dipanjangkan ke musim perayaan menerusi saluran ‘Raya HD’ dari 14 Jun 2018 sehingga 15 Julai 2018 malah boleh dinikmati juga oleh pelanggan NJOI.

Saluran khas ini bakal menyajikan seleksi program Ramadan dan Raya terbaik yang disusun berselang-seli tanpa henti merangkumi pelbagai genre berbeza.
Istimewanya Ramadan dan Raya kali ini, Astro yang buat julung kalinya mengangkat tema ‘Meriah Bersama’ akan memeriahkan lagi salurannya dengan liputan komprehensif kesemua 64 perlawanan Piala Dunia FiFA 2018 di Rusia di mana Astro adalah penyiar rasminya.

Dan seperti tahun lalu, Astro tidak ketinggalan meneruskan tradisi tahunan dengan membawakan sebuah iklan raya komersial, 'Gaya Raya Paling Ori (GRPO) yang padat mesej kekeluargaan dan persahabatan dalam bentuk komedi santai.tetapi penuh bermakna.

Malah untuk memberi piliha yang fleksible, kesemua pengisian ini boleh diakses menerusi ruang digital dan perkhidmatan 'OTT'.


Naib Presiden & Ketua Bahagian Melayu dan Nusantara, Kumpulan Kandungan Astro, Dato’ Khairul Anwar Salleh dalam ucapannya di majlis kempen 'Meriah Bersama" yang berlangsung di sebuah hotel terkemuka baru-baru ini berkata
“Musim perayaan adalah masa terbaik untuk mempertautkan kembali silaturahim dan ikatan persaudaraan menerusi tradisi ziarah dan saling berkunjungan. Tradisi meluangkan masa berkumpul di samping keluarga tercinta dan sahabat handai sambil menonton pelbagai aneka rancangan hiburan di televisyen juga sudah menjadi keperluan yang wajib dibuat bersama-sama.

"Memanfaatkan semangat itu, Astro menyemarakkan lagi pengisian kempen 'Meriah Bersama' dengan menghimpukan program-program terhebat merangkumi rancangan hiburan, kandungan premium dan digital termasuklah liputan sukan dan berita di kesemua platform yang kami miliki."
Tambahnya, saluran 'Raya HD' yang dibuka secara percuma adalah sebagai tanda penghargaan kepada pelanggan Astro.
Sebanyak 38 program menarik dan terbaharu disediakan khas buat santapan rohani penonton merangkumi program-program keagamaan, telefilem, dokumentari, drama bersiri, majalah, sketsa, animasi dan rancangan khas seperti variasi, travelog serta bual bicara, saluran Islamik; 

Sebuah program khas secara langsung berjudul 'Bonanza Raya' bakal disiarkan secara langsung di 'Raya HD' pada malam raya yang dijangka jatuh pada 14 Jun 2018, menawarkan pelbagai hadiah hebat termasuk wang tunai untuk dimenangi.

Ia akan disiarkan secara serentak di enam buah saluran lain iaitu Astro Ria (104), Astro Prima (105), Astro Oasis (106), Astro Citra (131), Astro Warna (132) dan Astro Bella di saluran 133.
Di antara program-program hiburan dan muzikal pula disajikan Gegar Raya Vaganza, Caca Marba Glamour Raya, Rumah Terbuka AF dan banyak lagi.

Selain itu drama hebat termasuklah episod 'spi off' tidak ketinggalan menanti penonton seperti 'Ti AMo Sweetheart 100 Hari' yang diterajui oleh Neelofa dan Zul Ariffin serta drama 'Awak Suka Saya Tak Raya' lakonan Emma Maembong dan Alvin Chong.

Koleksi filem -filem terlaris tempatan dan antarabangsa turut menemani penonton antaranya seperti 'Abang Long' Fadil 2'. 'Pinjamkan Hatiku', 'Tombiruo', 'Kuch Kuch Hota Hai', J'urassic World', 'Bahubali' dan banyak lagi.

Dan jika nak menonton filem hasil pertama arahan pelawak,  Nabil Ahmad  bergenre serm komedi, ' The Hantus' boleh layari Astro First Eksklusif untuk dilanggan bermula pada hari pertama Aidilfitri.

Manakala Astro Shaw tidak ketinggalan dengan membariskan dua filem terbaharu iaitu 'Hantu Kak Limah 2' bermula 9 Ogos 2018 dan 'Polis Evo 2' untuk tayangan pada hujung tahun ini di pawagam seluruh Malaysia.
Selain itu, Astro turut terlibat menjayakan ‘Karnival Karangkraf Meriah Bersama Astro’ yang akan diadakan di Perkarangan Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Shah Alam pada 1 hingga 3 Jun 2018. Pelbagai aktiviti menarik, acara ilmiah dan Islamik serta hadiah misteri menanti pengunjung yang hadir.
Pendekata, banyak lagi lah program dan aktiviti istemewa yang diaturkan Astro melalui kesemua platform di bawah pengurusannya.

Pastinya sambutan Raya bersama Astro pada tahun ini akan lebih bermakna dengan penawaran kandungan Astro yang amat komprehensif.

Jadi....teruskan #MeriahBersama  Astro!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan