Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

BAGAIMANA AGAKNYA 'DUGAAN HIDUP BERMADU' ?



Tidak semua wanita berkahwin mahu dimadukan. Tetapi jika takdir berlaku anda terpaksa bermadu bagaimana agaknya reaksi mereke berkenaan.

Apa kata kita menonton kisah di sebalik telemovie arahan Rusdi Ramli bertajuk ;Tiga Temat Kosong' yang  mengangkat isu poligami di Malaysia.

Berkongsi suami bukannya perkara yang mudah, namun di tangan Rusdi Ramli, isu yang sering menimbulkan pro dan kontra di dalam masyarakat termasuk di kalangan umat Islam cuba digarap dengan sebaiknya.

Menariknya, para pelakon terdiri daripada Ashraf Muslim yang ramai ketahui sudahpun beristeri dua serta Memey Suhaiza yang agak lama menyepikan diri dalam bidang lakonan.

Mereka berdua akan tampil dalam telemovie berkenaan yang akan menemui penonton pada 24 September ini, pukul 3.00 petang di TV1,




Pastinya kemunculan dua pelakon ini amat dinantikan peminat setia yang menyokong kerjaya mereka selama ini. Telemovie ini turut dibintangi oleh Cha Cha Maembong, Rusdi Ramli, Aida Khalida, dan Teka Zulkifli. 

Ikuti perjalanan plot kisah watak lelaki bergelar ustaz selebriti, Razlan yang menjalani kehidupan yang bahagia dengan isterinya bernama Arlisa. Mereka gembira bersama apatah lagi kehidupan seharian mereka berlandaskan syariah dan berpegang kepada ajaran agama. 

Namun takdir bukan di tangan mereka. Berlaku kejadian yang mereka sendiri tidak pernah menduga. Kemunculan gadis dikenali sebagai Khadijah membuatkan Arlisa seperti orang yang hilang pedomannya terhadap takdir dan ketentuan Allah.

Satu hari dia mendapat tahu suaminya, Razlan, berhasrat untuk berkahwin lagi dengan gadis itu. Situasi itu membuatkan Arlisa rasa terpukul kerana selama ini Arlisa banyak memberi nasihat pada 'pelanggan’nya agar mengizinkan suami mereka berpoligami daripada diceraikan atau berlaku curang di belakang mereka.



Telemovie terbitan Khalida Production Sdn Bhd mengajak penonton berfikiran di luar kotak tentang maksud dan penjelasan sebenar tentang pengertian “poligami” yang sebenarnya.

Bagi mereka yang tidak sempat untuk menonton di TV, mereka berpeluang menontonnya menerusi portal online, Myklik (myklik.rtm.gov.my). Rancangan ini juga dapat ditonton melalui rtm mobile. Muat turun aplikasinya di Google Play dan App Store.