Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

KUMPULAN SURIA KLCC RAI PELANGGAN ALAMANDA & MESRA MALL SAMBUT MERDEKA


BERSEMPENA
dengan sambutan Hari Kebangsaan ke-65 dan Hari Malaysia, syarikat usaha sama yang dimiliki oleh KLCC Property HoldingsBerhad  dan CBRE Global Investors, Suria KLCC Sdn Bhd menganjurkan tawaran eksklusif dan aktiviti menarik terutamanya untuk kanak-kanak bagi menzahirkan semangat patriotik dan persekutuan yang simbolik dengan kempen Hari Merdeka.


Kempen tersebut  berlangsung di Pusat Beli-Belah Alamanda Putrajaya dan Mesra Mall Terengganu bermula pada 26 Ogos lalu sehingga 16 September 2022 depan.

“Ini adalah kesempatan dan platform yang sangat penting untuk semua rakyat Malaysia mendalami semangat berdiri teguh di atas kejayaan yang telah diperoleh oleh negara ini hasil perpaduan dalam kemasyarakatan. 


“Kesinambungan tema kemerdekaan dalam aktiviti-aktiviti yang disediakan mampu membentuk nilai kesepaduan bersama dan boleh menjadi titik peluang bagi kanak-kanak untuk mengenali kepelbagaian asimilasi budaya dan warisan negara Malaysia,” ujar Andrew Brien (gambar kiri), Ketua Pegawai Eksekutif Suria KLCC Sdn Bhd.


PUSAT BELI BELAH ALAMANDA: 


Berikutan dengan kejayaan kolaborasi pada tahun 2020, Suria KLCC sekali lagi menjayakan kempen ini dengan hasil Kerjasama Komuniti Tukang Jahit (KTJ) yang mana keluaran T-Shirt Merdeka edisi terhad akan dihasilkan bersama jahitan poket bercorakkan batik. 



Perusahaan sosial KTJ ditubuhkan dengan tujuan memperkasakan kaum wanita dari kumpulan B40 yang mencari hasil pendapatan melalui servis menjahit dari rumah. 

Hasil kerjasama ini adalah selaras dengan pemampatan usaha Tanggungjawab Sosial Korporat yang mempromosikan kesedaran 3R (Reduce, Reuse and Recycle) bagi mengurangkan pembuangan sisa dan hasil lebihan. 


Rekaan T-Shirt Merdeka lain daripada yang lain ini dihasilkan menggunakan lebihan fabrik batik dan yang lebih istimewa, T-Shirt Merdeka eksklusif ini boleh ditebus oleh para pembeli yang berbelanja RM500 dalam dua resit di mana- mana kedai terpilih. 


Tidak kurang dari tebusan T-Shirt Merdeka eksklusif, para pembeli yang berbelanja RM1,500 dalam dua resit di mana-mana kedai yang terpilih juga akan menerima Baucar Beli-Belah Alamanda yang bernilai RM50


Tebusan ini akan di berikan kepada 300 pembeli pertama sahaja. 


Bagi kekal komited dalam pengibaran Jalur Gemilang, Jalur Gemilang istimewa akan diedarkan kepada 1,000 pengunjung utama pada Hari Merdeka dan Hari Kebangsaan Malaysia


Sejajar dengan musim cuti sekolah, Kempen Hari Merdeka kali ini juga akan dimeriahkan dengan pertandingan dan peraduan menarik untuk seisi keluarga. 


Aktiviti khusus yang akan dijalankan adalah untuk kumpulan VIKids yang berumur 7 hingga 12 tahun dan akan diadakan di perkarangan aras bawah di hadapan Aeon Big bermula dari 31 Ogos sehingga 11 September 2022



Kanak-kanak yang bukan terdiri daripada kumpulan VIKids digalakkan untuk mendaftar keahlian terlebih dahulu. 


Jumlah peserta untuk pertandingan ini adalah terhad dan terbuka kepada mana-mana pendaftaran yang terawal. 


Berikut adalah indeks hadiah menarik untuk dimenangi: 



Ahli VIKids juga berpeluang untuk menyertai pelbagai program menarik yang bertemakan kemerdekaan dengan percuma antaranya adalah, Hiasan Biskut Jalur Gemilang, Dekorasi Merdeka Seni Arca Pasir, Kertas Pusingan Jalur Gemilang dan juga Program Rantai Kunci Merdeka dan Penanda Buku Batik


500 Jalur Gemilang mini juga akan diedarkan kepada peserta VIKids yang menyertai aktiviti-aktiviti yang tersenarai. 



MESRA MALL: 


Mesra Mall turut serta menganjurkan kempen Hari Merdeka yang bakal berlangsung pada 26 Ogos sehingga 16 September 2022


T-Shirt Merdeka yang beredisi terhad hasil usaha sama KTJ juga akan disediakan untuk tebusan oleh para pembeli yang berbelanja sekurang-kurangnya RM350 keatas dalam dua resit di mana-mana kedai terpilih. 



Inisiatif diteruskan dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia, dalam menjayakan aktiviti kesenian dan kraf untuk ahli VIKids. 


Kibar Jalur Gemilang, Hiasan Rantai Kunci, Kraf Kitar Semula dan Kit Kraf DIY adalah antara aktiviti-aktiviti yang akan diadakan pada setiap hari Jumaat dan Sabtu bermula dari 25 Ogos lalu sehingga 10 September di perkarangan tengah “West Wing”. 


Jalur Gemilang mini akan diedarkan kepada ahli VIKids pada 31 Ogos dan 16 September 2022. 


Jumlah Jalur Gemilang adalah terhad kepada 150 helai setiap hari dan para ahli dinasihatkan untuk tidak melepaskan peluang untuk memenangi sesi “giveaway” yang akan di adakan pada jam 12 tengahari sehingga 4 petang untuk kedua-dua hari tersebut. 



Para pengunjung juga berpeluang untuk merasai pengalaman mercu kemerdekaan apabila dekorasi hiasan yang bertemakan semangat Hari Merdeka akan ditonjolkan bagi mengimarahkan lagi semangat perpaduan jitu yang cinta akan tanah air. 


Sebuah ‘Photo booth’ eksklusif akan di sediakan untuk para pengunjung memperingati sambutan Hari Kebangsaan yang ke 65. 


“Sekali lagi, kerjasama Tanggungjawab Sosial Korporat bersama KTJ akan terus menjadi aspirasi yang bermakna. Selain dari memperhalusi elemen batik yang sinonim dengan kebanggaan dan identiti rakyat Malaysia, kami juga berpeluang untuk terus memberi komitmen dan kami sebagai perbadanan yang menyumbang impak positif terhadap alam sekitar,” akhiri Andrew Brien.



Untuk info lanjut, layari: 

  1. Suria KLCC - www.suriaklcc.com.my / www.facebook.com/SuriaKLCCMall
  2. Alamanda - www.alamanda.com.my / www.facebook.com/AlamandaShoppingCentre
  3. Mesra Mall - www.mesramall.com / www.facebook.com/MyMesraMall 

#HariMerdeka #HariMalaysia #JalurGemilang #KTJ #Alamanda #MesraMall #BajuT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan