Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

BANTUAN SEGERA COINW PULIHKAN HARAPAN PENDUDUK TERJEJAS GEMPA BUMI SYRIA-TURKI


SATU
dunia maklum  mengenai tragedi menyayat hati yang menimpa sempadan Turki-Syria apabila gempa bumi mengorbankan  ribuan penduduknya.


Ekoran daripada itu dalam usaha menyelamat yang terus menerus dilakukan, rata-rata bantuan diterima daripada pertubuhan serata dunia bagi menyelesaikan keperluan mendesak rakyat mereka, antaranya Kumpulan CoinW.


Ya, ketika lapan hari selepas gempa bumi berukuran 7.8 magnitud itu melanda, tiga kumpulan bekalan bantuan CoinW bernilai keseluruhan AS$50,000 semuanya telah tiba di tangan mangsa, membantu penduduk yang terjejas.


Menurut data yang dikeluarkan oleh kerajaan dan agensi bantuan bencana Turki dan Syria, gempa bumi kuat itu telah mengorbankan lebih 35,000 orang di kedua-dua negara itu. 


Disebabkan oleh gegaran susulan yang berterusan dan hujan salji tempatan, kawasan bencana itu sangat sejuk, ini menjejaskan kadar kemandirian orang awam yang tertimbus di bawah runtuhan dan progres penyelamatan mereka.


Untuk rekod, pada 6 Februari, selepas gempa bumi, CoinW segera menubuhkan pasukan kecemasan dan memperuntukkan dana khas untuk pasukan operasi tempatan di Turki bagi membeli dan menghantar bahan bantuan bencana. 


Pada 7 Februari, kumpulan pertama bekalan bantuan termasuk pemanas, selimut dan beg tidur tiba di kawasan gempa dengan lancar, menyelesaikan masalah memanaskan badan bagi sesetengah mangsa.


Pada 9 Februari, apabila bilangan yang cedera terus meningkat, hospital tempatan di Turki mengalami masalah dan kekurangan ubat-ubatan. 


Pasukan Kecemasan Gempa Bumi CoinW Turkey menumpukan segala usaha untuk membeli bekalan yang diperlukan segera untuk hospital. 



Pada 10 Februari, ubat-ubatan yang amat diperlukan telah dihantar ke Hospital Adana City, membolehkan hospital untuk merawati lebih banyak mangsa yang dicederakan oleh gempa bumi ini. Pada hari yang sama, pekerja Turki CoinW menyertai pasukan penyelamat China untuk membantu terjemahan semasa bantuan gempa bumi di Turki.


Pada 13 Februari, kumpulan terakhir bahan, termasuk mengecas harta, produk thermal, makanan bayi, produk bayi, produk kebersihan, pakaian, makanan dan sebagainya turut dihantar kepada mangsa secara tertumpu dan mereka cuba sedaya upaya untuk membantu mangsa mengatasi kesukaran.


Semasa proses bantuan bencana, CoinW bergantung kepada pusat perkhidmatan perdagangan setempatnya di seluruh dunia untuk bertindak balas dengan segera. 


Mereka mengumpul bahan bantuan dan menyumbang kekuatan yang sewajarnya kepada kerja bantuan bencana. Walaupun jumlah bahan derma yang disumbangkan kali ini adalah terhad, ia dapat menyelesaikan keperluan mendesak penduduk di kawasan yang dilanda bencana dan membantu mereka menuntut harapan mereka untuk terus hidup.


Sejak penubuhannya lima tahun lalu, di samping membangunkan perniagaannya sendiri, CoinW juga telah mengambil bahagian secara aktif dalam aktiviti kebajikan awam. 


Daripada menjaga anak yatim di Afrika hingga menghantar makanan haiwan peliharaan kepada pangkalan haiwan sesat, dan kemudian membantu gempa bumi di Turki, CoinW menerajui industri dalam tindakan kebajikan awam dan tanggungjawab sosial, barisan hadapan industri, menyampaikan tenaga positif kepada masyarakat.


GAMBAR hiasan: Diambil dari udara pada 20 Februari 2023 menunjukkan bangunan yang rosak dan runtuh di Antakyam Selatan Turki. Foto kredit: AFP.

Dengan kuasa yang besar datanglah tanggungjawab yang besar. 


Semasa berkembang pesat, CoinW juga mempunyai keberanian untuk mengambil tanggungjawab dan memberi kembali kepada masyarakat, yang merupakan konotasi penting bagi nilai jenama. 


Pada masa hadapan, CoinW akan terus mematuhi usaha kebajikan awamnya dan terus mengamalkan tanggungjawab sosial korporat.


Untuk info lanjut boleh layari social media CoinW Malaysia:


Laman sesawang rasmi: https://www.coinw

Telegram: https://t.me/coinwmalaysiaofficial.


Anda bole sertai COINW sebagai rakan kongsi global  dengan ganjaran menarik: https://www.coinw.com/ceo.


Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut dan program-program akan datang boleh menghubungi Pengurus Komuniti @marsjunejuly melalui aplikasi telegram.



#CoinW #GempaBumi #SyriaTuki #Bantuan #CoinWTurki #CoinWMalaysia #fyp



Tiada ulasan: