Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

Y36 PERANTI 5G TERBAIK SIRI Y PADA HARGA MAMPU MILIK, TERBAHARU DARI VIVO



vivo, syarikat teknologi yang mencipta produk hebat berdasarkan nilai dipacu reka bentuk, dengan peranti pintar dan perkhidmatan pintar sebagai terasnya, memperkenalkan peranti terbaharunya, vivo V36 5G.


Y36 5G menggabungkan paparan dotch FHD+ yang besar, Memori Booster, dan prestasi 5G terbaik di kelasnya, dengan gaya yang berfesyen dan muda.


Ia merupakan tambahan terbaharu dalam siri teleon pintar yang poket mesra namun berkemampuan tinggi, Y series.


Majlis pelancaran yang berlangsung di Black Camp, Kpg Kayu Ara, Damansara Jaya baru-baru ini disempurnakan Mike Xu, Ketua Pegawai Eksekutif vivo, pada harga RM1,099. Turut hadir pelakon Anna Jobling (kiri).


"Y36 5G yang baru ini telah membina kejayaan siri Y vivo, dengan harga yang berpatutan, ciri-ciri terbaik di kelasnya, reka bentuk yang cantik, sokongan 5G, dan paparan yang lebih besar dan terang untuk memberi keistimewaan kepada gaya hidup anda. Dengan mencabar status quo dengan spesifikasi, ciri-ciri, dan prinsip reka bentuk yang luar biasa, Y36 5G menekankan usaha kami untuk menggandakan keseronokan dalam gaya hidup anda," kata Mike Xu (gambar bawah, tengah) dalam ucapannya.


Menurutnya, jangan terpedaya dengan reka bentuk yang moden dan bergaya Y36 5G memandangkan di sebalik penampilannya yang elegan, ahli terbaru dalam siri Y ini masih mengandungi ciri-ciri yang sangat mengagumkan. 



Selain paparan dotch FHD+  yang lebih besar dan terang sebesar 6.64 inci, 8 GB RAM, 8 GB RAM tambahan, dan 256GB storannya, Y36 5G menggabungkan ketahanan dengan kemudahan penggunaan demi memberikan pengalaman telefon pintar yang paling seronok dan memuaskan kepada pengguna yang kekurangan bajet.


Walaupun mempunyai pemandangan yang lebih besar, Y36 5G mempunyai nisbah skrin-ke-tubuh yang mencapai 91%, lebih besar daripada kebanyakan telefon pintar flagship. 


Dengan kelajuan penyegaran 60 Hz, kadar touch sampling yang tinggi, dan rentang warna P3, Y36 5G dijangka memberikan prestasi yang cemerlang walaupun pada hari yang mempunyai pencahayaan yang paling terang, dengan kejelasan dan keterlihatan yang mutlak berkat kecerahan maksimum 650 nits.


Bateri besar 5000 mAh dengan FlashCharge 44W memastikan anda tidak akan melepaskan sebarang momen penting, manakala ketahanan air dan habuk IP54 memastikan kepuasan yang sepenuhnya ketika berhibur.


FlashCharge 44W yang membekalkan kepantasan cas, ini bermakna hayat bateri tidak lagi menyusahkan hidup anda.



Kehidupan bateri dari semasa ke semasa ditingkatkan lagi dengan Enjin Pengisian Pintar vivo, yang menentukan strategi pengisian yang optimum berdasarkan sama ada skrin dihidupkan atau dimatikan, atau sama ada telefon disambungkan kepada peranti atau pengecas. 


Ini mengurangkan kemerosotan bateri sehingga 25%. Keselamatan pengisian dijamin dengan Perlindungan Keselamatan 24 Dimensi yang memantau telefon, bateri, cip pengecas, port Type-C, kabel, dan adapter untuk menjamin arus, voltan, dan suhu yang selamat.


Dalam Y36 5G yang baru ini terdapat cip 5G terkini dari MediaTek, Dimensity 6020. 


Sebagai pemproses octa-core 64-bit yang dibina menggunakan proses 7 nm yang menjimatkan tenaga, MediaTek Dimensity 6020 mempunyai sepasang teras Cortex-A76 dengan kelajuan hingga 2.2 GHz untuk menguruskan tugas berat, disokong oleh enam teras Cortex-A55 yang menjimatkan tenaga semasa melaksanakan banyak tugas secara serentak.


Kali ini, prestasi Memori Booster Y36 5G kini lebih cemerlang dengan sokongan tiga sub-ciri teras: Extended RAM 3.0, Penjimatan RAM, dan Interface Preserver. Penambahan teknologi vivo Extended RAM 3.0 bermaksud bahawa 8GB memori LPDDR4X Y36 5G disokong dengan memori maya tambahan sebanyak 8GB.


Ini bermakna pengalaman yang lebih cepat, serta keupayaan untuk menjalankan lebih daripada 25 aplikasi tanpa kehilangan momentum. Pengguna tidak perlu risau tentang memuat turun atau menyimpan aplikasi, video, atau fail pada telefon berkat storan yang besar sebanyak 256 GB.


Y36 5G menawarkan audio yang sangat mengasyikkan berkat sistem pembesar suara Hi-Res yang canggih, dan Pemacu Audio, yang meningkatkan kelantangan 200%, mencapai sehingga 73 dB. 


Dalam skenario audio di mana tiada headset digunakan, ia memberikan pengalaman pendengaran yang intens dimana pengguna dapat merasai suasana dan emosi setiap adegan atau lagu dengan daya dan kejelasan yang tinggi.


Pendek kata, Y36 5G adalah model pertama dalam siri Y yang menampilkan paparan LCD sebesar 6.64 inci FHD+ (2388 × 1080) dengan reka bentuk dotch yang halus untuk mengurangkan gangguan semasa pengalaman melihat. 



Boleh didapati dalam warna baru bagi siri Y,  Semporna Hijau dan Mystic Hitam, ia pasti menarik perhatian pada pandangan pertama. 


Menyampaikan reka bentuk rata yang bergaya yang menunjukkan keanggunan dan kelas, Y36 5G menyertakan Reka Bentuk Dual Ring yang terinspirasi daripada ciri reflex lens kembar dalam peranti fotografi profesional, menggambarkan perasaan pengimejan profesional. 


Lapisan komposit memberikan pengguna rasa yang kukuh dan cengkaman yang boleh dipercayai, manakala kelengkungan tepi 2.5D yang membentuk memberikan perasaan yang benar-benar klasik. 


Y36 5G mempunyai ketebalan sekitar 8 mm dan ringan dalam poket anda dengan berat hanya 190 gram.


vivo memahami betapa pentingnya peranan telefon anda bermain dalam pelbagai persekitaran dan keadaan, itulah sebabnya Y36 5G telah menjalani ujian kualiti yang ketat untuk memastikan ketahanannya terhadap calar, jatuh secara tidak sengaja, dan keadaan cuaca yang teruk. 


Penarafan IP54 bermakna ia tahan debu dan air, dan bersedia untuk gaya hidup yang penuh cabaran.


Keselamatan peranti juga dijamin. Skrin kunci yang mudah diakses diperkuatkan dengan pengimbas cap jari yang terintegrasi dalam butang daya di bahagian kanan peranti, membolehkan pengguna menghidupkan dan menggunakan telefon secara serentak.



Dengan menggunakan kamera potret hadapan 16 MP HD, pengguna boleh menggunakan kesan cahaya unik yang menghasilkan swafoto yang peribadi dan berkelas.


Pelbagai gaya potret juga tersedia untuk kedua-dua kamera hadapan dan kamera belakang. 


Gaya potret kamera hadapan termasuk Fresh, Tekstur, 1980-an, Rococo, Kelabu, Filem, Percutian, Bunga Sakura Kyoto dan Gaya Tokyo, manakala kamera belakang mempunyai gaya Filem Vintage, Impresi Perancis, dan Bokeh Flare


Pengguna juga boleh menggunakan algoritma Kecantikan Wajah yang meningkatkan setiap aspek wajah pengguna, mengimbangi warna kulit, meratakan kulit muka, sambil mempercantik ciri-ciri wajah. 


Butiran yang lebih halus boleh disesuaikan secara manual untuk mencapai penampilan khusus yang mencerminkan personaliti unik pengguna.


Mod Potret Hadapan menawarkan pelbagai tahap kesan bokeh yang boleh disesuaikan untuk membuat pengguna kelihatan sebagai subjek utama dalam foto. 


Dalam persekitaran cahaya rendah dengan sumber cahaya titik, kamera belakang 2 MP bokeh menawarkan mod Potret Bokeh Flare dengan pelbagai kesan yang boleh disesuaikan oleh pengguna, mengaburkan latar belakang agar subjek kelihatan menonjol. 



Mod Double Exposure mempunyai dua variasi


Two Exposure yang menggabungkan dua gambar bersebelahan, dan Multiple Exposure yang menggabungkan watak dan latar belakang untuk menghasilkan kesan foto yang unik dan nyata.


Kamera belakang juga menyokong Algoritma Malam Super yang menggunakan penyingkiran berbilang bingkai untuk menangkap butiran hidup dalam keadaan pencahayaan yang paling mencabar. 


Dalam persekitaran di mana beberapa sumber cahaya dikesan, teknologi Al pencerahan berupaya menangkap gambar yang serba indah. Algoritma Super Malam boleh digabungkan dengan Lampu Skrin Aura untuk mengambil swafoto dalam gelap dengan cahaya lembut, atmosfera yang dihasilkan oleh telefon itu sendiri.


Pada harga RM1,099, pengguna boleh mendapatkannya di semua kedai konsep vivo, pengedar berlesen, E-Store rasmi vivo Malaysia, dan kedai flagship rasmi vivo Malaysia di Shopee, Lazada, dan TikTok.


Dari 13 Jun hingga 16 Julai 2023, pelanggan yang membeli vivo Y36 5G boleh mendapatkan hadiah percuma bernilai sehingga RM298, termasuk sepasang alat pendengar TWS dan serta jaminan lanjutan selama 1 tahun. 


Selain itu, pelanggan yang menerima SMS daripada kedai konsep vivo berhak mendapatkan perlindungan skrin selama 1 tahun namun perlu menebusnya dalam tempoh yang ditetapkan.


Untuk mengetahui maklumat lanjut, sila merujuk kepada laman rasmi vivo Malaysia.



#VivoMalaysia #Y365G #Shopee #Lazada #TikTok #Tech #Gadget #TelefonPintar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan