Produk

[PRODUK][bsummary]

Gaya Hidup

[GAYA HIDUP][bigposts]

Bisnes

[BISNES][twocolumns]

DETTOL PUPUK KESEJAHTERAAN ROHANI, BERSIH 20 MASJID SEKITAR LEMBAH KLANG!



Siaran Media
:



Kuala Lumpur - Ketika umat Islam bersungguh-sungguh menunaikan kewajipan mereka pada bulan Ramadan yang suci ini, hubungan yang mendalam antara kebersihan, kerohanian, dan ikatan kasih sayang dalam keluarga semasa berpuasa amat penting. 


Menyedari intipati dan niat pada masa yang mulia ini, Dettol, jenama terkemuka dan dipercayai dalam kesihatan dan kebersihan, memperkenalkan kempen 'Selangkah Lebih, Selangkah Kasih'


Inisiatif yang bermakna ini adalah tanda kasih sayang dan sokongan, bertujuan untuk melampaui kebiasaan untuk menyucikan kedua-dua jasad dan jiwa, memastikan keluarga berasa selamat apabila mereka memeluk kewajipan agama mereka.


Inti kepada kempen ini ialah komitmen Dettol untuk memperkasakan individu. 


Matlamatnya adalah untuk memberi inspirasi kepada mereka mengambil langkah tambahan menjaga kesihatan dan kesejahteraan orang yang mereka sayangi, di samping menghulurkan kebaikan dan belas kasihan kepada masyarakat yang lebih luas.


Memandangkan bilangan jemaah yang menghadiri solat harian dan Tarawih, di samping acara keagamaan yang lain meningkat, mengamalkan amalan kebersihan yang rapi menjadi penting. 


Skuad Dettol memastikan kawasan cuci tangan di sekitar masjid bersih dan bebas kuman, membolehkan umat Islam mengamalkan ritual harian kebersihan yang sempurna, bukan sahaja sebagai rutin tetapi sebagai ungkapan kasih sayang yang mendalam, melindungi keluarga dan orang tersayang daripada kuman berbahaya.


Jemaah yang besar meningkatkan risiko penularan kuman berjangkit, menjadikan mencuci tangan secara berkala, membersihkan sejadah, dan membersihkan kawasan wuduk sebagai langkah penting untuk membendung penularan jangkitan. 


Dalam dedikasinya untuk meningkatkan kesedaran tentang peranan penting kesihatan dan kebersihan semasa Ramadan dan untuk memastikan umat Islam boleh mengambil bahagian dengan selamat dalam tujuan mendalam Ramadan, Dettol bertujuan untuk mengurangkan beban penyakit dan membolehkan umat Islam menerima sepenuhnya kepentingan rohani Ramadan.


Untuk merealisasikan komitmen ini, Dettol menyumbangkan produk bernilai sehingga RM100,000 yang menjurus kepada kebersihan keseluruhan, menyumbang kepada penyelenggaraan persekitaran yang bersih. 


MASJID Jamek Tengku Abdul Aziz Shah di Sungei Penchala menjadi masjid pertama Squad Dettol memulakan kempen 'Selangkah Lebih, Selangkah Kasih'.


Selain itu, Skuad Dettol yang berdedikasi akan memulakan misi pembersihan dan pembasmian kuman menyeluruh di 20 masjid di seluruh Lembah Klang. 


Tumpuan mereka termasuk dewan solat, kawasan wuduk dan ruang komunal, dengan matlamat utama untuk mewujudkan persekitaran yang bersih dan bebas kuman, membolehkan jemaah mengamalkan kepercayaan mereka tanpa kebimbangan kesihatan dan keselamatan. 


Para penyembah juga akan menerima produk penting dan risalah pendidikan, melengkapkan mereka untuk melindungi diri dan keluarga semasa pembaharuan rohani mereka.


KETUA Masjid Jamek Tengku Abdul Aziz Shah, Kg Sg Penchala, Abd. Malek Junin (tengah)  merakamkan ucapan terima kasih kepada Dettol kerana memulakan 'Selangkah Lebih, Selangkah Kasih', untuk menggesa umat Islam supaya mengamalkan ritual harian kebersihan yang sempurna, bukan sahaja sebagai rutin tetapi sebagai ungkapan mendalam kasih sayang, melindungi keluarga dan orang tersayang daripada kuman berbahaya.


Usaha Dettol bukan sahaja akan memberi manfaat kepada jemaah tetapi juga akan menyumbang ke arah menggalakkan persekitaran yang lebih sihat dan bersih, menyerlahkan komitmen jenama itu ke arah memberi kesan positif kepada masyarakat.


Tiffany Tang, Pengarah Pemasaran Kesihatan, Malaysia dan Singapura untuk Reckitt, menyatakan semangatnya, dengan berkata, "Di Dettol, kami percaya kepada kuasa kebersihan untuk menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan. Melalui kempen Selangkah Lebih, Selangkah Kasih, kami komited untuk menyokong masyarakat Islam semasa Ramadan dengan menyediakan sumber dan pendidikan yang diperlukan untuk kekal sihat. Matlamat kami adalah untuk mewujudkan persekitaran yang selamat dan bersih di masjid, membolehkan jemaah menerima sepenuhnya menunaikan Ramadan."


Pada dasarnya, kempen Selangkah Lebih, Selangkah Kasih merangkumi semangat Ramadan, di mana tindakan kebaikan dan belas kasihan bersilang dengan mengejar kesucian rohani. 


Dengan menggalakkan amalan kebersihan yang baik, Dettol berusaha untuk memudahkan keseimbangan harmoni antara kesihatan fizikal dan pemenuhan rohani, sekali gus memperkayakan pengalaman Ramadan untuk semua.


SRI Sharinnie Rizal, jurucakap Dettol, menjelaskan kempen 'Selangkah Lebih, Selangkah Kasih' merangkumi 'niat' Dettol yang tulus, melangkaui untuk mencurahkan kasih sayang dan keprihatinan kepada pengguna sepanjang bulan Ramadhan agar mereka kekal dilindungi dan memenuhi kewajipan agama dengan ketenangan jiwa,


Mengenai Dettol:


Dettol telah menjadi nama yang dipercayai untuk perlindungan kuman selama 90 tahun, membantu mencegah penyebaran kuman melalui produk antiseptiknya yang terkenal di seluruh dunia. Sains dan kepakaran kami melangkaui produk kami kepada mikrobiologi termaju pada keupayaan penyelidikan global. Makmal dan perkongsian kami di seluruh dunia, membolehkan kami memahami cara kuman merebak dan memberi tumpuan kepada cara mencegah kuman ini daripada menjangkiti orang.


Misi kami adalah untuk sentiasa mencari peluang untuk mendidik keluarga tentang tabiat sihat untuk diamalkan dan kaedah terbaik untuk melakukannya. Kami terus bersemangat tentang kesihatan dan cara kami bekerjasama dengan rakan kongsi dan persatuan perubatan di seluruh dunia untuk memacu perubahan tingkah laku bagi mewujudkan tabiat kebersihan yang berkekalan.


Hari ini, Dettol ialah jenama Perlindungan Kuman yang terkemuka.



Mengenai Reckitt


Reckitt* wujud untuk melindungi, menyembuhkan dan memupuk dalam usaha gigih mengejar dunia yang lebih bersih dan sihat. Kami percaya bahawa akses kepada kebersihan, kesihatan dan khasiat berkualiti tinggi adalah hak, bukan keistimewaan.


Reckitt ialah syarikat di sebalik beberapa jenama pengguna yang paling dikenali dan dipercayai di dunia dalam kebersihan, kesihatan dan pemakanan, termasuk Air Wick, Dettol, Durex, Enfagrow A+, Enfamama A+, Finish, Gaviscon, Harpic, Lysol, Mortein, Mucinex, Strepsils, Vanish, Veet, Woolite dan banyak lagi.


Setiap hari, lebih daripada 20 juta produk Reckitt dibeli di seluruh dunia. 


Kami sentiasa mengutamakan pengguna dan orang ramai, mencari peluang baharu, berusaha untuk kecemerlangan dalam semua yang kami lakukan dan membina kejayaan bersama dengan semua rakan kongsi kami. 


Kami berhasrat untuk melakukan perkara yang betul, sentiasa. Kami adalah pasukan global yang pelbagai dengan lebih daripada 43,000 rakan sekerja. 


Kami menggunakan tenaga kolektif kami untuk memenuhi cita-cita kami untuk jenama yang diterajui tujuan, planet yang lebih sihat dan masyarakat yang lebih adil. 


Ketahui lebih lanjut, atau hubungi kami di https://reckitt.com/ atau KLIK SINI.



#SelangkahLebihSelangkahKasih. #Dettol #Reckitt #KebersihanMasjid #cuci #fyp

Tiada ulasan:

Catat Ulasan